Burpees padnij, powstań!

Burpees, wymyślone ponad 80 lat temu przez fizjologa Royala Burpee, cieszy się obecnie olbrzymią popularnością, wykreowaną przez fakt, że burpees przez długi czas było ćwiczeniem na sprawność w armii amerykańskiej.

Czym jest burpees?

Sekwencja klasyznego Burpees jest prosta polega na wykonaniu 4 z rzędu ćwiczeń przysiad, wyprost nóg na podpartych rękach, pompka i na końcu wyskok żabim skokiem. I tak kilkanaście, kilkadziesiąt razy z rzędu. Prawdziwy wycisk dla organizmu, zresztą zobaczcie sami jak wygląda burpees w praktyce:

Co daje burpees?

To ćwiczenie angażuje wiele mięśni naszego ciała. Oprócz zwiększania wytrzymałości i spalania kalorii, dzięki regularnemu wykonywaniu burpees wyszczuplimy talię, podkreślimy kształt ramion, ujędrnimy pośladki i biust. Same dobre rzeczy.

Pamiętajmy o prawidłowej technice najważniejsze, by sekwencja była płynna od momentu zejścia w przysiad do wyskoku nie zatrzymujemy się, przy czym starajmy się także nie śpieszyć. Oddychamy miarowo.

Burpees można wykonywać jako jedno z ćwiczeń tabaty lub osobno. W sieci znajdziemy kilkanaście różnych wersji burpees, więc zachęcamy do eksperymentowania

Jedna odpowiedź do “Burpees padnij, powstań!”

  1. Bardzo dobre ćwiczenie. Można je wykonywać w domu, bez sprzętu, a do tego na dłuższą metę daje fajne efekty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *