Ćwiczenia najlepsze na cellulit

Aktywność fizyczna i ćwiczenia uznawane są za jedną z najskuteczniejszych metod walki z widocznymi skutkami cellulitu. Jeśli więc chcesz pozbyć się szpecącej „pomarańczowej skórki”, zamiast wydawać fortunę na maści i balsamy, które i tak nie gwarantują efektu, zacznij regularnie ćwiczyć.

Aktywność fizyczna poprawia naszą kondycję, polepsza samopoczucie i znakomicie wpływa na naszą sylwetkę oraz wygląd ciała. Odpowiednie ćwiczenia mogą także pomóc kobietom uporać się ze szpecącymi skutkami cellulitu.

W walce z „pomarańczową skórką” skuteczne będą dwa rodzaje ćwiczeń:

  • Ogólnorozwojowe, czyli ćwiczenia które w równym stopniu angażują więcej niż jedną partię mięśni. Do takich aktywności zalicza się bieganie, pływanie, aerobic.
  • Ćwiczenia na konkretne części ciała, których dotknął cellulit. Najczęściej są to pośladki i uda, zdarza się także, że „pomarańczowa skórka” pojawia się na brzuchu czy ramionach.

Oto kilka przykładów ćwiczeń na pośladki i uda, które cellulit szpeci najczęściej:

 

Przysiady

Nogi rozstawiamy na szerokość bioder i przykucamy trzymając proste plecy.

Wypady

Wykonujemy daleki wykrok do przodu pamiętając, by kolano nogi wychodzącej do przodu, nie wystawało poza palce stopy.

Ćwiczenie leżące

Połóż się na plecach, ręce trzymaj wzdłuż ciała. Unieś nogi do góry tak, by uda znajdowały się prostopadle do podłogi, a łydki były do niej równoległe. Wychodząc z tej pozycji, przyciągaj kolana do klatki piersiowej, lekko unosząc pośladki, a następnie wytrzymaj w tej pozycji 4 sekundy. Po tym czasie opuść nogi na podłogę i rozluźnij się. Ćwiczenie powtórz ok. 8 razy.

Ćwiczenie na boku

Połóż się na jednym boku i wyprostuj całe ciało. Głowę oprzyj na ramieniu, drugą rękę ugnij, a dłoń połóż na podłodze tuż przy klatce piersiowej. Ugnij nogę leżącą na podłodze, a drugą nogę wyprostowaną podnieś do góry. Kiedy poczujesz napięcie w pośladku, zatrzymaj nogę w górze na 4 sekundy. Po tym czasie opuść nogę. Ćwiczenie powtórz 8 razy dla każdego boku.

Ćwiczenie na brzuchu

Połóż się na brzuchu, czoło oprzyj o leżące na ziemi, skrzyżowane dłonie. Całe ciało jest wyprostowane, nogi blisko siebie. Podnieś jedną nogę do góry, gdy poczujesz napięcie w pośladku zatrzymaj na 4 sekundy, a następnie opuść ją na dół i rozluźnij się. Pamiętaj, by w trakcie wykonywania ćwiczenia napinać mięśnie brzucha. Ćwiczenie powtórz 8 razy, a następnie wykonaj 8 powtórzeń dla drugiej nogi.

Pamiętaj, że w przypadku ćwiczeń na cellulit najważniejsza jest systematyka. Jeśli będziesz ćwiczyć regularnie, istnieje duża szansa, że już po kilku tygodniach zauważysz pierwsze efekty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *