Dieta w walce z nowotworami

Rak to plaga naszych czasów. Niektórym udaje się wygrać bitwę o życie, niektórym nie starcza na to sił. Co roku nowotwory zbierają śmiertelne żniwa na całym świecie – ponad 7 milionów ludzi.

Badania naukowców dają jednak pewną nadzieję – nasz styl życia i sposób odżywiania mają ogromny wpływ na to, jak bardzo jesteśmy narażeni na zachorowanie. Warto szczególnie przyjrzeć się pokarmom, które spożywamy i wprowadzić do diety pokarmy mające właściwości wzmacniające nasz organizm.

Pomidory

Ich czerwony kolor to zasługa antyoksydantu zwanego likopenem, który chroni komórki przed zniszczeniem oraz likwiduje te, które nie rozwijają się w sposób prawidłowy. Ponadto dzięki właściwościom absorbującym promienie UV w szczególności chronią przed rakiem skóry.

Jagody

Zawierają związki antyoksydantów, które zapobiegają uszkodzeniom komórek, prowadzących do powstawania nowotworów. Są bogatym źródłem polifenoli, w tym kwasu elanowego i antocyjanów, które mają zdolność naprawiania powstałych w komórkach zniszczeń.

Winogrona

Zawierają organiczny związek chemiczny – resweratrol, antyoksydant o właściwościach przeciwzapalnych. Szczególnie bogata w ten związek jest skórka czerwonych i fioletowych winogron. Badania wykazały, że działają hamująco na rozwój komórek nowotworowych.

Brokuły, kapusta, jarmuż

Zawierają sulfonowany, które utrudniają podział komórek rakowych. Ponadto są źródłem glukomannanów oraz indolo-3-karbinolu– substancji,, która ogranicza wzrost i namnażanie się komórek rakowych, przyspiesza detoksykację substancji kancerogennych oraz wspomaga naprawę struktur DNA.

Siemię lniane

Zawiera antyoksydanty zwane lignanami, które pomagają organizmowi pozbyć się substancji kancerogennych. Ponadto jest bogate w kwasy omega-3 działające przeciwzapalnie i wzmacniające układ odpornościowy.

Pełne ziarna

Udowodniono, że ludzie, którzy uzupełniają swoją dietę w produkty pełnoziarniste obniżają ryzyko zachorowania na raka nawet do 43%, w porównaniu do osób, którzy jedzą ich niewiele lub wcale. Nieoczyszczone ziarna zawierają otręby i zarodki, które są bogatym źródłem antyoksydantów i składników odżywczych. Ponadto zawierają mnóstwo błonnika, który fermentując w jelitach wytwarza substancje chroniące komórki przed czynnikami rakotwórczymi.

Szpinak

Nasze babcie już znały zbawienne działanie szpinaku. Te szmaragdowozielone liście zawierają w sobie folianty, które są niezbędne dla ochrony naszego DNA – punktu wyjściowego każdej zmiany prowadzącej do raka. Zawierają także karotenoidy, które wspomagają komunikację międzykomórkową, kontrolującą ich wzrost.
Rośliny strączkowe

Są niewielkie, ale skrywają w sobie niemałą ilość wartości odżywczych. Zawierają naturalne fito substancje, zupełnie inne od tych będących składnikiem warzyw i ziaren. Są bogate w saponiny oraz kwas gitowy, który wykazuje właściwości przeciwnowotworowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *