Idealna figura w 13 dni, czyli dieta kopenhaska

Każda pani zapewne marzy o tym, aby mieć smukłą i pięknie wyrzeźbioną figurę. Do tego niestety potrzeba wielu wyrzeczeń, np. związanych z prowadzeniem skutecznej kuracji odchudzającej. Jedną z najpopularniejszych ostatnio kuracji tego typu jest dieta kopenhaska, której twórcy gwarantują widoczne efekty w ciągu 13 dni od jej rozpoczęcia. Jak wygląda jadłospis w diecie kopenhaskiej i kto może ją stosować?

Jakie są zasady diety?

Pierwszą i w zasadzie jedyną zasadą diety kopenhaskiej jest restrykcyjność. Przez 13 dni poruszamy się w kręgu tych samych produktów żywnościowych, a nawet jednorazowe odstępstwo od diety, wg twórców powoduje natychmiastowe jej przerwanie. Oto produkty, które odgrywają w diecie kopenhaskiej główną rolę:

  • czarna kawa – słodzona, tylko z ekspresu lub rozpuszczalna, pita na śniadanie
  • chude ryby – w zasadzie najpopularniejsze są: dorsz, pstrąg
  • woda – podczas tej kuracji, niezwykle ważne jest nawodnienie, dlatego pijemy ok. 2 litrów wody dziennie
  • jajka – wyłącznie na twardo, to nie jest dieta dla amatorów jajecznicy
  • mięso – jak najmniej tłuste, doskonale sprawdza się niewielki befsztyk wołowy
  • owoce – jabłka, ananasy lub grejpfruty: mało słodkie, treściwe i soczyste
  • warzywa – sałata, pomidor, marchew, brokuły,
  • nabiał – niskokaloryczny jogurt naturalny lub serek wiejski

Trudo powiedzieć, żeby dieta kopenhaska była dietą zbilansowaną. Niedobory pokarmowe w przypadku prowadzenia kuracji zgodnie z zaleceniami, nie powinny się zdarzać – w praktyce jednak, zdarzają się bardzo często, właśnie na skutek nieumiejętnego posługiwania się jadłospisem.

Dobre rady

Ten rodzaj kuracji odchudzającej powinny stosować osoby, które nie mają dosłownie żadnych problemów ze zdrowiem, ponieważ dieta kopenhaska jest dość wyczerpująca, naraża organizm na wiele obciążeń. Właśnie z tego powodu, cała kuracja trwa tylko 13 dni i nie można jej stosować częściej niż raz na dwa lata. Warto uzupełniać jadłospis o ogólnodostępne preparaty witaminowe, które dostarczą do organizmu wszystkich niezbędnych substancji, które nie są obecne w pożywieniu. Poza tym, przed przejściem na dietę, powinniśmy uprzedzić o tym najbliższych, dla własnego bezpieczeństwa. W trakcie tych 13 dni, z pewnością będziemy mieć gorsze samopoczucie, będziemy osłabieni, czasami mogą przydarzyć się nawet omdlenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *