Czy też szukasz dobrych i solidnych naczyń?

Zdrowe odżywienia w świadomości wielu osób wciąż pozostaje czymś skomplikowanym, czasochłonnym i kosztownym. Dodatkowo zdrowa kuchnia uchodzi za mdłą, pozbawioną smaku i wyrazu. Na szczęście takie podejście staje się rzadkością a coraz większa grupa osób, przekonuje się do zalet, jakie niesie ze sobą zdrowa żywność. Przygotowywanie pełnowartościowych posiłków przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi jest szybkie, przyjemne a przede wszystkim oszczędne.

Zdrowo czyli jak?

To od czego warto zacząć swoją przygodę ze zdrową żywnością to przede wszystkim zmiana sposobu przyrządzania potraw. Smażenie i gotowanie zastąp najzdrowszą formą przygotowywania pożywienia, czyli gotowaniem na parze. Dania przygotowywane tą metodą są lekkostrawne, a co najważniejsze nie tracą witamin i związków mineralnych oraz naturalnego wyglądu i aromatu. Dodatkowym atutem jest możliwość jednoczesnego gotowania kilku dań. Chcąc gotować zdrowiej w pierwszej kolejności należy się wyposażyć w szybkowar, stawiając na jakość warto wybrać modele firmy Philipiak, w opinii kulinarnych ekspertów najlepsze produkty do zdrowego gotowania.

Coś za coś, czyli co zastąpić czym by było zdrowo

Zdrowe jedzenie to przede wszystkim dania z ograniczoną ilością tłuszczu. Zastąp olej oliwą z oliwek. W przeciwieństwie do oleju oliwa pod wpływem wysokiej temperatury nie wydziela toksycznych związków, zatem idealnie nadaje się do smażenia i jako dodatek do sałatek oraz wielu innych potraw, w których może zastąpić szkodliwe tłuszcze. Chcąc jeść zdrowiej należy również ograniczyć sól, której świetnym zamiennikiem będą aromatyczne zioła. Bazylia, oregano i tymianek to łatwo dostępne i niedrogie zioła, pasujące do dań mięsnych i warzyw potrafią wyostrzyć smak każdej potrawy.

Do dań mięsnych warto dodawać odrobinę czerwonego wina, które poprawia smak mięsa i pozytywnie wpływa na nasz układ krążenia. Podczas spożywania posiłków nie powinniśmy pić, napoje serwujmy po objedzie. Kolejność spożywania ma duże znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania układu trawiennego. Unikajmy alkoholu i napojów gazowanych, pijmy wodę i świeżo wyciskane soki owocowo-warzywne. Jedzmy mniej ale częściej, powoli przeżuwajmy pokarmy to zapewni nam szybsze uczucie sytości, wspomoże procesy trawienne i metabolizm.

Gotowe dania to złe dania

To z czego powinniśmy zrezygnować to gotowe dania oraz fast food. Bardzo często dania tego typu zawierają wiele bardzo szkodliwych substancji, są przyczyną nieprzyjemnych dolegliwości takich jak wzdęcia czy zgaga. Ich skład powoduje, że szybko się uzależniamy od substancji w nich zawartych np. cukru. Stąd tak ważne jest samodzielne przygotowywanie posiłków ze sprawdzonych składników.

Gotowanie nie musi być procesem pracochłonnym i długotrwałym, dzięki gotowaniu w systemie piętrowym, oszczędzamy zarówno czas i energię. Naczynia Philipiak w opinii zarówno ekspertów jak i zwykłych użytkowników zapewniają komfort i oszczędność gotowania. W kuchni wykazujmy się kreatywnością i odwagą w próbowaniu nowych smaków, przypraw. Unikajmy rutyny, nie gotujmy codziennie tych samych potraw.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *