Dieta pomagająca w odchudzaniu. Jak spalić zbędne kalorie?

Proces odchudzania jest powolny i wymaga uzbrojenia się w cierpliwość w oczekiwaniu na efekty. Wielu z Was poddaje się już na samym początku, wychodząc z założenia, że restrykcyjna dieta nie jest dla nich. Dlatego przygotowaliśmy dla Was kilka propozycji zmian w codziennym menu, które pomogą Wam zrzucić zbędne kalorie. Co więcej, nie będą wymagały od Was głodowania i odmawiania sobie wszelkich przyjemności.

Podstawowe zasady żywieniowe

Dieta, która ma pomoc w odchudzaniu powinna opierać się na dostarczaniu odpowiedniej ilości składników odżywczych. Zbadano, że aby organizm sięgnął do rezerw tłuszczowych musi mieć zapewnione właściwe warunki. W innym przypadku zacznie się automatycznie bronić, wydzielając kortyzol, czyli hormon utrudniający redukcję tkanki tłuszczowej.

Oznacza to, że diety polegające na znacznym ograniczeniu dostarczania energii do organizmu i niewłaściwej podaży składników budulcowych, mogą w bardzo krótkim czasie spowolnić i zaburzyć metabolizm człowieka.

Pierwsza rada. Głodówka nie pomoże ci schudnąć

Wśród osób, które chcą schudnąć panuje teoria, że najskuteczniejsza metodą odchudzania jest drastyczne ograniczenie jedzenia. Jest to bardzo błędne przekonanie, któremu w dodatku mogą towarzyszyć poważnezaburzenia związane z funkcjonowaniem metabolizmu.

Druga rada. Pożywne śniadanie

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Ze względu na to, że ma ci ono dostarczyć energii na cały dzień, musi być prawidłowo zbilansowane. Powinno zatem zawierać odpowiednią ilość białka, węglowodanów i tłuszczy. Jest to także posiłek, który będziesz spalać przez cały dzień, więc możesz trochę zaszaleć i dodać do niego swoje ulubione składniki (dżem, miód, krem orzechowy, pieczywo).

Pamiętaj jednak, że pierwszy posiłek w ciągu dnia musi być bogaty w białko, ponieważ jest ono budulcem twoich mięśni. Ponadto, na długi czas zaspokaja apetyt i podkręca metabolizm.

Trzecia rada. Sycąca przekąska

Jeśli chcesz, aby Twoje odchudzanie było skuteczne, nie doprowadzaj do długiej przerwy między śniadaniem a obiadem. Najlepsze efekty otrzymuje się jedząc mniej, a częściej. Dlatego koło południa warto zjeść drugi posiłek. Może to być sałatka z grillowanym kurczakiem, porcja owoców lub warzyw, chudy ser, jogurt o obniżonej zawartości tłuszczu, czy paczka orzechów włoskich lub migdałów. Staraj się unikać takich przekąsek, jak batonik czy ciastko.

Czwarta rada. Pełnowartościowy obiad

Twój obiad powinien składać się z pożywnych produktów, które dostarczą ci pełnowartościowego białka i błonnika, zdrowego tłuszczu, witamin oraz składników mineralnych. Na obiad możesz zatem zjeść pierś z kurczaka lub wołowinę (pieczoną lub z grilla), łososia z makaronem razowym lub brązowym ryżem. Do tego posiłku wskazana jest także solidna porcja warzyw, skropiona oliwą z oliwek.

Rada piąta. Co na kolację?

Na kolację możesz powtórzyć sałatkę z drugiego śniadania lub obiadowe menu. Jest to szczególnie dobra opcja dla tych, którym zawsze zostaje zapas przygotowanego jedzenia. Jeśli jednak masz czas i ochotę, by zaserwować sobie coś innego, dobrym pomysłem będzie kanapka z razowym pieczywem, z chudą wędliną bądź też łososiem, lub chuda kostka sera białego z rzodkiewką i szczypiorkiem. Pamiętaj o warzywach i o tym, abynie jeść kolacji bezpośrednio przed snem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *