Parę słów o P90X

Jeśli uważnie śledziłyście mojego bloga doskonale wiecie, że do ćwiczeń zachęciła mnie Ewa Chodakowska, jej programy treningowe znam niemal na pamięć a
po 3 miesiącach ciało uległo niesamowitej zmianie. Niestety treningi zaczęły mi się nudzić tak więc  postanowiłam poszukać czegoś innego.

Przeglądając różne strony w internecie trafiłam na profil na FB Eweliny z Poland Power, która ćwiczyła P90X.  Ewelina na swoim fb wstawiała zdjęcia i filmiki metamorfozy, którą przeszła dzięki temu programowi. Efekty były imponujące. Kiedy wreszcie moje kolano wróciło do dawnej sprawności, postanowiłam i ja spróbować.

Oczywiście zanim zaczęłam ćwiczyć zbierałam informacje na temat tego treningu. Od początku wiedziałam, że trening do najlżejszych nie należy ale  kiedy drugiego dnia mało co nie zwymiotowałam chciałam jak najszybciej zrezygnować.
P90X składa się z 12 tzw. rund i trwa 90 dni. Tajemnicą P90X jest to, że  mięśnie nie przyzwyczajają się do ćwiczeń a co za tym idzie następuje ciągły progres w ich rozwijaniu.
Ćwiczenia wykonujemy 6-7 razy w tygodniu, oczywiście pamiętając, że siódmego dnia powinniśmy naszym mięśniom dać odpocząć. Ja przynajmniej z tego korzystam, ponieważ po dniu kiedy ćwiczyłam tylko nogi nie byłam wstanie zejść z łózka.  Jeden filmik trwa 0k0ło 1:20 h, mamy w tym rozgrzewkę, rozciąganie i ćwiczenie na daną partię ciała.
W internecie możecie znaleźć wiele zdjęć transformacji, sama często je przeglądam i chyba tylko dlatego się nie poddałam.
Jeśli chcecie zacząć ćwiczyć P90X musicie przygotować się na walkę z samym sobą. Pierwszego dnia (Poniedziałek) ćwiczymy same ramiona, nic trudnego prawda? Przynajmniej ja tak myślałam, podniosę parę razy ciężarki i będzie super. Yhy Przez pierwszą minutę robimy pompki, tak takie męskie pompki. Pomyślałam sobie Paulina dasz radę wytrwasz przecież do końca. Wytrwałam ale o mało co nie zemdlałam, mój organizm przeżył szok. Pomimo zakwasów następnego dnia wróciłam do ćwiczeń i za każdym razem kiedy dochodzę do końca jestem z siebie cholernie dumna.
90 dni tyle to trwa. Jeśli wytrwam moje ciało będzie w końcu wyglądało tak jak zawsze o tym marzyłam. Ale czy dam radę? Napiszę wam o tym za 85 dni ;D

Co powinniście przygotować na początek:

  • Hantle, kobiety od 2- 5 kg mężczyźni więcej
  • Drążek do podciągania
  • Mata do ćwiczeń
  • Harmonogram ćwiczeń
  • Niestety potrzeba więcej miejsca do ćwiczeń niż u Ewy Chodakowskiej
  • Dla tych, którzy zastanawiają się nad zaczęciem tego programu możecie go znaleźć na allegro.
  • Oczywiście pamiętajcie o zdrowym i racjonalnym odżywianiu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *