Zrzucanie kilogramów przed latem

Podstawą każdego działania powinien być dobry plan. Nie inaczej jest w tym przypadku. Zwłaszcza gdy czas nagli, a waga pokazuje o 10 kg za dużo. Co więc należy zrobić, aby do wakacji zgubić zbędne kilogramy?

Co nagle to po diable

Nie ma cudownej metody, dzięki które stracisz całe nadprogramowe kilogramy w krótkim czasie. Zdrowe chudnięcie to tracenie 4-5 kg miesięcznie. Myśli o wszelkiego rodzaju tabletkach odchudzających i dietach 800 kalorii odłóż w kąt. Tymi sposobami odchudzają się tylko nieistniejący ludzie, których widzisz  czasem na reklamach wyskakujących w przeglądarce 🙂

Wybierz rodzaj aktywności fizycznej odpowiedniej dla Ciebie rower, pływanie, bieganie itp. i uzupełnij ten rodzaj treningu siłownią, dla osiągnięcia pełni efektów. Może zainteresuje Cię trening siłowy dla kobiet, dzięki któremu stracisz zbędną tkankę tłuszczową i podkreślisz kształt ramion, pupy i nóg. Jeśli nie przepadasz za podnoszeniem ciężarów, to spróbuj sprawdzonego treningu z Mel B, dzięki któremu wysmuklisz ramiona, uda i pośladki oraz popracujesz nad mięśniami brzucha. Opis ćwiczeń wraz z instruktażem dostępny we wpisie trening z Mel B.

Porozmawiaj z trenerem

Przede wszystkim udać się do dobrego trenera na konsultację. Podczas takiej rozmowy należy sprecyzować w jakim czasie chcesz osiągnąć swój cel. Ponadto, należy zapoznać instruktora ze swoim stylem życia – harmonogramem dnia i przede wszystkim dietą. To pozwoli ekspertowi na jak najlepsze ułożenie planu.

Działaj wielotorowo

Jeśli wykażesz się konsekwencją i zdeterminowaniem możesz liczyć na sukces. Przygotuj się jednak na ciężką pracę. Standardowo powinno się trenować trzy – cztery razy w tygodniu. Jako, że twoim głównym przeciwnikiem będzie czas, musisz przygotować się na to, że siłownię będziesz odwiedzać nawet sześć razy w tygodniu.

Wykonywać będziesz nie tylko trening siłowy, ale również aerobowy oraz interwałowy. W dobrze przygotowanej rozpisce powinny znaleźć się m.in. ćwiczenia na brzuch czy uda. Trener (w zależności od twojej kondycji i celów) może również zarekomendować tradycyjne zajęcia fitness.

Pamiętaj, że ćwiczenia to nie wszystko. Trener z pewnością pomoże ci ustalić nowe menu. Przygotuj się na to, że z twojej diety wypadną węglowodany proste (białe, pszenne pieczywo, biały ryż, ziemniaki), napoje gazowane (które dostarczają ogromne ilości cukru), a także słodycze. Na czas diety podstawa twojego żywienia będzie:

  • białe chude mięso
  • ryby
  • wołowina
  • warzywa

Zwiększy się także zalecana ilość spożywanych płynów – przede wszystkim wody. Trzeba będzie uważać również na owoce, niektóre z nich zawierają sporo cukru, dlatego nie powinno się ich spożywać wieczorami.

Zmień się na dłużej

Na koniec pamiętaj, że skutków wielu miesięcy spędzonych przed telewizorem i obfitujących w nieprawidłową dietę, nie da się pozbyć w ciągu kilku tygodni. Co ważniejsze, nawet jeśli uda ci się w większości zrealizować postawiony cel, po powrocie do dawnych nawyków nie masz szans na długotrwałe utrzymanie efektów swojej pracy. Dlatego istotny jest nie tylko odpowiednio przygotowany plan wyjścia z dietetycznego reżimu, ale również zachowanie zasad zdrowego i higienicznego trybu życia po zakończeniu walki o upragnioną sylwetkę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *