Najważniejsze zasady treningu na siłowni

Ćwiczysz już kilka tygodni i myślisz, że o treningu na siłowni wiesz już wszystko? To, że mówisz „cześć” stałym bywalcom i czarujesz uśmiechem dziewczynę na recepcji, to nie wystarczy. Planowanie to podstawa.

Tak naprawdę praca nad efektami treningu nie zaczyna się na sali, ale w twojej głowie. Podjąłeś już decyzję, zapisałeś się na siłownię i wiesz, że chcesz zmienić wygląd swojego ciała. Do sprawy trzeba podejść kompleksowo. Wraz z wprowadzeniem ćwiczeń fizycznych należy wdrożyć odpowiednią dietę i w razie potrzeby suplementy.

Spiesz się powoli

 

Podchodzisz do maszyny, siadasz, mija 20 sekund, a ty już wykonałeś serię ćwiczeń. Następnym razem, jak zbliżysz się do jakiejkolwiek maszyny, policz do pięciu. Usiądź powoli i przyjmij odpowiednią pozycję. Następnie precyzyjnie i dokładnie wykonaj pierwszy ruch. Potem kolejny. W międzyczasie reguluj oddech.

Pamiętaj, że ćwiczeń nie wykonuje się na wyścigi. Jeśli mają one przynieść konkretny rezultat, nie możesz ich robić niechlujnie. Takie podejście może doprowadzić do powstania kontuzji. Nie oszukuj i wykonuj zalecaną liczba powtórzeń w serii. Jeśli nie możesz dotrwać do końca, zmniejsz obciążenie. Pamiętaj, że twoim celem nie jest rywalizacja z innymi osobami, ale walka o lepsze ciało i samopoczucie.

Nie skracaj i nie wydłużaj przerw między seriami. To wszystko ma swój cel i sens. Ćwiczenia wykonuj z odpowiednim obciążeniem. Staraj się je urozmaicać. Korzystaj nie tylko z dostępnych maszyn, ale również z drążków, hantli czy taśm.

Wiele osób właściwy trening zaczyna już po wejściu na salę. Zwłaszcza panowie rezygnują z rozgrzewki, a na końcu treningu z rozciągania, gdyż jest to „niemęskie”. Jednak są to nieodzowne elementy treningu. Jeśli chcesz mieć rezultaty stosuj się do zasad.

Klapki zostaw w szatni

Pamiętaj o odpowiednim stroju, który zapewni ci komfort wykonywania ćwiczeń. Elementem takiego stroju jest również obuwie. Nadal w niektórych klubach można spotkać panów w klapkach. Te jednak radzimy zostawić w szatni, przydadzą się po zakończeniu treningu, gdy będziesz brać prysznic. Zainwestuj w dobre sportowe obuwie, które nie będzie się ślizgać i będzie dobrze amortyzować twoje kolana.

Stosuj właściwą dietę

Pamiętaj o racjonalnym odżywianiu. Po treningu możesz zjeść banana lub wypić koktajl białkowy. W trakcie natomiast, miej zawsze w zasięgu ręki bidon z wodą lub izotonikiem.

Co jakiś czas zmieniaj trening. Jeśli zaniedbałeś dietę i chcesz zgubić kilka zbędnych kilogramów dobrym sposobem na podkręcenie metabolizmu będą interwały. Inspiracji do nowych form treningu możesz poszukać w sieci. Wystrzegaj się jednak tych, które obiecują szybkie efekty w kilka tygodni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *