Zalety treningu personalnego

Podobno w grupie raźniej i trudno się nie zgodzić, zwłaszcza gdy chodzi o ćwiczenia. Świadomość, że podobnym mękom poddawanych jest w tym samym czasie kilkanaście innych osób, z pewnością może dodawać sił. Czy jednak zajęcia grupowe przyniosą taki sam efekt jak trening indywidualny?

Obecnie praktycznie każda siłownia wyposażona jest w salę do fitnessu. Zajęcia typu TBC, ABT, step czy też modna ostatnio zumba są stałym punktem grafika. Od lat utarło się również przekonanie, że ćwiczenia grupowe przeznaczone są przede wszystkim dla pań. Jednak coraz więcej kobiet, widząc, że uczęszczanie na takie zajęcia przynosi małe efekty w walce ze zbędnym tłuszczykiem, przenosi się na siłownię.

Bez rezultatów?

Na zajęciach typu TBC czy ABT będzie ciężko osiągnąć rezultaty takie jak przy spersonalizowanym treningu siłowym. Dlaczego? Przede wszystkim, są to zajęcia o umiarkowanym tempie i intensywności. Owszem, niekiedy kursantki są namawiane na założenie dodatkowych obciążników, jednak nawet wtedy ćwiczenia nie dadzą takiego samego efektu jak porządne wyciskanie na siłowni. Dzieje się tak m.in. dlatego, że ciężarki zakłada się zwykle góra na 20 minut, podczas gdy zajęcia trwają godzinę. Poza tym – zwykle ważą one łącznie najwyżej 3- 4 kg czyli za mało, aby osiągnąć pożądany efekt.
Na zajęcia przychodzi zwykle kilkanaście osób, więc trener nie może skupić się tylko i wyłącznie na tobie. Zatem, jest mniejsze prawdopodobieństwo, że wyłapie wszystkie popełniane przez ciebie błędy.
Panie mają jednak spory lęk przed ćwiczeniami na maszynach z większym obciążeniem, gdyż boją się nadmiernego przyrostu mięśni. Jednak zdaniem ekspertów, to właśnie umiarkowane obciążenie pomoże osiągnąć pożądany wygląd mięśni, ujędrni uda i pupę a także uwydatni mięśnie brzucha. Pamiętaj, że  żaden trener nie każe ci pracować na obciążeniach dla panów, których siłownia jest często drugim domem.

Na każdą kieszeń?

Dzięki treningowi personalnemu większy nacisk położysz również na sposób wykonywania ćwiczeń. Instruktor będzie pilnował precyzji i dokładności, z łatwością wyłapie również błędy. Poza tym dopasuje stopień zaawansowania treningu do twojej kondycji. Takie zajęcia z pewnością nie będą monotonne – do dyspozycji jest bowiem cała paleta ćwiczeń i to nie tylko tych wykonywanych na maszynach. W ruch pójdą hantle, piłki czy taśmy. Poza tym będziesz mogła realizować trening pod konkretny cel, który powinien zostać ustalony na pierwszym spotkaniu.

W razie zmęczenia zawsze możesz liczyć na mentalne wsparcie ze strony trenera. Jednym mankamentem treningu personalnego jest cena. W dużych miastach za tego typu usługę trzeba zapłacić co najmniej 80 zł. Niektóre kluby często organizują promocje, oferując zakup kilku treningów w pakiecie po atrakcyjnej cenie. Standardowo trening personalny powinien trwać 60 minut.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *