Zgrabne uda – jakie ćwiczenia?

Chcesz mieć zgrabne, chude uda? Szukasz ćwiczeń które wysmuklą Twoje uda? Z nami znajdziesz odpowiednie ćwiczenia na tą jakże ważną część kobiecego ciała.

Trenując uda, musimy pamiętać o ich wewnętrznej i zewnętrznej części. Ćwiczenia na te partie ud różnią się, więc w tym artykule opiszemy najważniejsze kwestie związane z treningiem ud.

Ćwiczenia na wewnętrzną stroną ud

Zacząć należy od stwierdzenia, że praca nad wyszczupleniem wewnętrznej części kobiecych ud jest wymagająca i wymaga dużego wysiłku i cierpliwości.  Przedstawimy kilka najpopularniejszych ćwiczeń na wewnętrzną stronę ud i przedstawimy bardzo dobre ćwiczenie Ewy Chodakowskiej, które może być inspiracją do Twojego treningu.

Zacznijmy od ćwiczenia na uda Ewy Chodakowskiej. Jest to krótkie ćwiczenia na wewnętrzną partię ud. Autorki nie trzeba chyba reklamować:

Kilka popularnych ćwiczeń na wewnętrzną partię ud:

  • Nożyce. Leżąc na plecach, robimy od 12 do 15 nożyc pionowych i poziomych.
  • Agrafka do ćwiczeń. Agrafka to urządzenie, które umieszczamy między udami, a
    Agrafka do ćwiczeń
    Agrafka do ćwiczeń

    następnie ściskamy.

  • Przysiady sumo. Różnią się tym od tradycyjnych przysiadów, że stajemy w szerokim rozkroku ze stopami ustawionymi na zewnątrz. Trzymamy prosty tułów podczas schodzenia w dół i wyprostu. Napinamy brzuch i pośladki, dzięki temu także pracują. Staramy się robić 3-4 serie po 15-20 powtórzeń.
  • Przysiady z wyskokiem. Podobnie jak w poprzednim ćwiczeniu, stajesz szeroko. Jeśli masz problem w zachowaniu równowagi, złącz dłone przed sobą, mniej więcej na wysokości klatki piersiowej.  Powoli zrób przysiad do kąta około 90 stopni i wykorzystaj energię na skok do góry, łącząc przy tym nogi. Następnie szybko wróć do postawy z rozszerzonymi nogami i powtórz ruchu. Wykonaj 10-15 wyskoków.

Ćwiczenia na zewnętrzną stroną ud

Wiele kobiet cierpi na kompleksy z powodu „bryczesów” na zewnętrznej stronie ud. Ten problem dotyka nie tylko kobiet z nadwagą, na „bryczesy” cierpią także stosunkowo szczupłe panie, które nie mogą pozbyć się zbędnych kilogramów z tej części ciała i wyszczuplić ud.

Ćwicząc wewnętrzną część ud trzeba to robić w sposób intensywny, przynajmniej 2 razy w tygodniu. Odpowiednia dieta i deficyt kaloryczny to podstawa.

  • Przyciąganie kolan do klatki piersiowej. Prostujemy się i kładziemy na boku. Uginamy tylko nogę znajdujcą się na zewnątrz i przyciągamy kolano do klatki piersiowej. Nastepnie prostujemy nogę do pozycji wyjściowej. Pamiętajmy, by w trakcie ćwiczenia utrzymywać nogę w linii prostej, równolegle do podłoża. 3 serie po 15 powtórzeń na prawą i lewą nogę.
  • Unoszenie nogi do boku stojąc. Przydatny będzie wysoki mebel, którego możemy się złapać dla równowagi jedną ręką. Nogę, którą trzymamy po strone przeciwnej do mebla unosimy wysoko do góry a następnie opuszczamy. 3 serie po 20 powtórzeń na każdą nogę.
  • Przysiady ze sztangą. Przysiady ze sztangą obciążoną ciężarem to ćwiczenie typowo siłowe, które jednocześnie zbuduje mięśnie ud jak i spali tkankę tłuszczową z tego obszaru ciała. Trzymamy sztangę szerokim uchwytem na karku i wykonujemy przysiad do kąta 90 stopni. Stopu lekko skierowane na zewnątrz, rozkrok nóg na szerokość barków. Pamiętamy o prostych plecach i kolanach wygiętych do zewnątrz podczas schodzenia w dół i podnoszenia się. Ciężar stopniowo zwiększamy, wykonujemy 3 serie po 10 powtórzeń, tak by to ostatnie powtórzenie było już naprawdę ciężkie. Jeśli wykonamy wszystkie powtórzenia na kilku treningach z rzędu, to znak by dołożyć ciężaru. Więcek o treningu siłowym w innych artykułach.

Oczywiście to tylko przykłady ćwiczeń na smukłe, chude uda. Zachęcamy do podzielenia się w komentarzach waszymi sposobami na smukłe uda.